Ugdymo organizavimo 9-12 (I-IV gimnazijų) klasėse modelio gairių kūrimo veikla
Kartu su mokyklomis sieksime pritaikyti ugdymo organizavimą taip, kad ne tik 11-12 , bet ir 9-10 klasių mokiniai pagal savo poreikius, galias ir polinkius turėtų didesnį dalykų programų, jų modulių pasirinkimą. Ieškosime būdų, kaip mokiniams suteikti individualią pagalbą pasirenkant programas, kad jos atitiktų jų pasiekimų lygį, būtų geriau susietos su jiems patrauklia tolesnio mokymosi kryptimi ir/ar profesija. Tai leis mokiniams išsiaiškinti savo talentus, stipriąsias puses ir jomis remiantis pasiekti kuo aukštesnių rezultatų. Projekto mokykla, atsižvelgdama į turimas sąlygas, galės išbandyti kelių dalykų mokymą privalomais ir pasirenkamaisiais moduliais, mokymo(si) intensyvinimą, mokymą(si) kelių savaičių laikotarpiais. Prieš išbandymą ir jo metu vyks seminarai mokyklų vadovams. Išbandomas ugdymo organizavimas vyks Švietimo ir mokslo ministerijai ir savivaldybei pritariant ir bus užtikrinta, kad nenukentės mokytojų ir mokinių interesai.
Remdamiesi projekto mokyklų ugdymo organizavimo moduliais gerąja patirtimi, mokslininkų įžvalgomis, švietimo specialistų ir ekspertų viešose diskusijose pareikšta nuomone iki 2014 m. parengsime pagrindinio ugdymo programos antros dalies ir vidurinio ugdymo programos ugdymo organizavimo moduliais aprašų projektus.
Projekto metu vyks mokymai projekte dalyvaujančių mokyklų komandų koordinatoriams. Šių mokymu metu bus analizuojami, svarstomi ir vertinami rengiami dokumentai. Konsultuosimės su švietimo specialistais, rengsime diskusijas švietimo bendruomenėje, analizuosime mokyklų patirtį seminaruose.
Veiklos vedėja –Žydrė Jautakytė
Tel. (8-5) 2109824
Mob. tel.: +37061006936
El. paštas: zydre.jautakyte@upc.smm.lt
Metodininkė – Irena Ramoškaitė
Tel. (8 5) 2109826
El. paštas irena.ramoskaite@upc.smm.lt
2013 metų darbai
Pagrindinio ugdymo programos antrosios dalies ugdymo organizavimo moduliais aprašo projektas
Projekto Ugdymo organizavimo 9–12 (I-IV gimnazijų) klasėse modelio gairių kūrimo veiklos ekspertai parengė Pagrindinio ugdymo programos antrosios dalies ugdymo organizavimo moduliais aprašo projektą (toliau – Aprašas).
Ekspertų siūlomos ugdymo organizavimo alternatyvos orientuojamos į ugdymo kokybės tobulinimą mokinių pasiekimų, ugdymo aplinkos ir aprūpinimo, mokyklos kultūros ir vadybos aspektais. Alternatyvų modeliavimo pagrindu pasirinktas mokyklų savarankiškumo lygis.
Išanalizavus Projekto mokyklų modulinio mokymo išbandymo ir užsienio šalių patirtį, ekspertai siūlo, kaip ir kokius modulinio mokymo elementus būtų galima efektyviai taikyti organizuojant 9–10 klasių ugdymo procesą skirtingo savarankiškumo ir tipo mokyklose.
Reikšminga aprašo dalis yra organizavimo alternatyvų įgyvendinimo teisinių ir finansinių sąlygų analizė.
Pridedamuose Aprašo prieduose – išanalizuota Projekto mokyklų bei geriausius rezultatus švietimo srityje rodančių užsienio šalių patirtis ugdymo organizavimo srityje.
Projekto ekspertai parengė straipsnį apie ugdymo organizavimo 9–10 (I–II gimnazijų) klasėse kaitos galimybės
2012 metų darbai
Ugdymo organizavimo 9-12 klasėse modelio gairių įgyvendinimo metodinės rekomendacijos
2011 metų darbai
Užsienio šalių švietimo sistemų Pagrindinio ir Vidurinio ugdymo programų įgyvendinimo apžvalga